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SAP Blended

SAP Blended 조회 페이지
제목 1월 [Blended] MM : Material Management 39기
작성일 2018.11.12 조회 44

 

[[[ 교육 예약 하기 ]]]

 

[Blended] MM : Material Management 39기

 

수강기간 : 2019-01-10 ~ 2019-03-18

과정소개

본 과정은 사전 예약을 받아 진행 됩니다.

개강 전 예약자를 대상으로 수강 의향을 파악하여, 3명 이상 수강 시 개강 확정 후 결제를 진행 합니다.

 

▶Blended 과정: 온라인 녹화 강의 + 오프라인 강의 + 온라인 실습본 교육 과정은 온라인 녹화 강의와 오프라인 강의가 혼합된 과정 입니다.

 

온라인 녹화 강의 : 수강 기간 내에 몇 번이든지, 언제든지 시간과 날짜에 관계없이 반복 수강이 가능 합니다.

오프라인 강의 : 이론 강의와 실습이 진행됩니다.

 

학습목표

자재-구매관리 컨설턴트 양성과정 (MM)에서는 기업에서 발생되는 프로세스중에서 구매관리나, 재고관리, 세금계산서 처리를 중점적으로 학습 합니다.

자재 관리라 함은 어떤 자재를 구매함에 있어 어떠한 공급업체로 부터 언제 얼마만큼의 구매를 할지와 어떠한 가격조건에 의하여 구매 할지를 배우게 됩니다.

재고 관리라 함은 구매한 자재가 창고애 입고되는 순간부터 필요처로 출고가 되어지는 순간까지의 일련의 과정을 어떻게 관리 할지를 다룹니다.

또한 구매한 대금을 공급업체와 어떻게 얼마로 정산 할지를 관리하는 세금계산서 처리 기능을 다루게 되고, 더불어 SAP는 이러한 업무 수행중 사람이 수행함으로써 발생되는 비 합리적인 요소를 없애 업무 프로세스를 최적화 하는 지식을 습득하게 됩니다.

 

오프라인 강의 일정

 

  1   2019-01-26 09:00~17:00 오프라인 교육 1차
2 2019-02-09 09:00~17:00 오프라인 교육 2차
3 2019-02-16 09:00~17:00 오프라인 교육 3차
4 2019-02-23 09:00~17:00 오프라인 교육 4차
5 2019-03-02 09:00~17:00 오프라인 교육 5차
6 2019-03-16 09:00~17:00 오프라인 교육 6차

 

교육장소 : 서울 강남구 역삼동 719 신웅 타워 ZEN 교육장

 

온라인 과정

 

<Overview & Procurement>
Unit 1. Procurement Processes
└Defining Processes and Organizational Levels in Procurement
└Maintaining Purchase Orders
└Posting Goods Receipts
└Entering Invoices

Unit 2. Master Data
└Maintaining Vendor Master Records
└Maintaining Material Master Records
└Using Entry Aids for Master Data Maintenance
└Performing Mass Maintenance

Unit 3. Stock Material Procurement
└Applying Conditions in Purchasing
└Handling Requests for Quotations and Quotation Processes
└Creating Purchase Orders with Reference
└Maintaining Purchasing Info Records
└Analyzing Material Valuation
└Posting Goods Receipts for Purchase Orders
└Entering Invoices with Reference to Purchase Orders

Unit 4. Consumable Material Procurement
└Purchasing Consumable Materials
└Creating Purchase Requisitions
└Creating Purchase Orders with Reference to Purchase Requisitions
└Entering Valuated and Non-Valuated Goods Receipts
└Creating Blanket Purchase Orders

Unit 5. External Services Procurement
└Maintaining Master Data for External Services
└Ordering Services
└Creating Service Entries and Verifying Invoices

Unit 6. Reporting and Analytics
└Using Standard Reports
└Performing Standard Analyses in the Logistics Information System

 

<Source Determination>
Unit 7. Consumption-Based Planning
└Describing the Material Requirements Planning (MRP) Process
└Defining MRP Procedures
└Maintaining the Material Master
└Setting Up a Reorder Point Planning

Unit 8. The Planning Run
└Describing the Planning Run
└Executing a Planning Run
└Converting Planning Results
└Evaluating the Planning Results
└Calculating Lot Sizes

Unit 9. Sources of Supply and Conditions
└Creating Purchasing Info Records
└Creating Special Info Records
└Using Special Functions in Info Records
└Creating Central Contracts
└Creating Scheduling Agreements Without Release Documentation
└Creating Scheduling Agreements with Release Documentation

Unit 10. Source Determination
└Controlling Source Determination with Source Lists
└Maintaining Source Lists
└Controlling Source Determination with Quota Arrangements
└Executing the Planning Run with Quota Arrangements
└Identifying Additional Aspects of Source Determination
└Blocking Sources of Supply
└Creating Purchase Orders with Source Determination

Unit 11. Optimized Purchasing
└Processing Unassigned Purchase Requisitions
└Processing Assigned Purchase Requisitions
└Monitoring Purchase Orders

Unit 12. Document Release Procedure
└Releasing Purchasing Documents
└Converting Released Purchase Requisitions
└Configuring Release Procedures in Customizing
└Creating Release Procedures

Unit 13. Specific Procurement Processes
└Creating Invoices Using Invoice Plans
└Deploying Additional Special Procurement Processes

Unit 14. Invoice Entry
└Introducing Invoice Verification
└Working with Logistics Invoice Verification

 

<Invoice Verification>
└Parking of Documents
└Applying Taxes, Cash Discounts, and Foreign Currencies
└Creating Invoices for Purchase Orders with Account Assignment

Unit 15. Variances and Invoice Blocks
└Entering Invoices with Variances and Handling of Blocking Reasons
└Reducing Invoices
└Handling of Variances Without Reference to an Item
└Releasing Blocked Invoices

Unit 16. Subsequent Debit/Credit, Delivery Costs, and Credit Memos
└Entering Subsequent Debits/Credits
└Entering Delivery Costs
└Entering Invoices Without Reference to a Purchase Order
└Handling Credit Memos and Reversals

Unit 17. Automated processes in Invoice Verification
└Performing Automatic Settlements

Unit 18. GR/IR Account Maintenance
└Performing GR/IR Account Maintenance

 

<Inventory Management>
Unit 19. Introduction to Inventory Management
└Defining Inventory Management and Physical Inventory
└Moving Goods with the MIGO Transaction

Unit 20. Goods Receipts (GRs)
└Posting a GR Without Reference
└Posting a GR with Reference
└Posting a GR with Automatic Generation of a PO
└Posting Cancellations, Return Deliveries, and Returns
└Applying Order Price Unit in Inventory Management
└Applying Tolerances and the Delivery Completed Indicator
└Adding Date Checks to GRs for a PO

Unit 21. Stock Transfers and Transfer Postings
└Performing Transfer Postings
└Performing Stock Transfers Between Storage Locations
└Performing Stock Transfers Between Plants

Unit 22. Reservations
└Creating Manual Reservations
└Evaluating Reservations

Unit 23. Goods Issues (GIs)
└Posting Unplanned Gis
└Posting a GI with Reference

Unit 24. Special Forms of Procurement and Special Stocks
└Performing the Process of Subcontracting
└Performing Vendor Consignment

Unit 25. Physical Inventory
└Conducting Physical Inventory
└Analyzing Determination of Book Inventory
└Simplifying Physical Inventory

Unit 26. Analyses
└Applying Stock Lists and Document Lists
└Applying Periodic Processing

Unit 27. Customizing
└Implementing Settings for Documents
└Setting up Movement Types
└Applying Other Customizing Settings

 

<Automatic Account Assignment & Others>
Unit 28. Organizational Units
└Defining Organizational Units in Materials Management
└Defining and Assigning Plants

Unit 29. Master Data
└Setting Up Material Master Records
└Creating Material Types
└Setting Up Field Selection for Material Master Records
└Defining Field References for Material Master Records
└Defining Settings for Vendor Master Records

Unit 30. Valuation and Account Assignment
└Describing Automatic Account Determination
└Determining the Relevance of Company Codes and Valuation Areas
└Creating Valuation Classes and Account Category References
└Setting up Account Determination for Specific Transactions
└Subdividing a Transaction with the Account Grouping Code
└Adjusting Account Determination for Special Cases
└Adjusting Settings for Split Valuation

Unit 31. Special Features of Material Valuation
└Posting Goods Movements for Material Types UNBW and NLAG

Unit 32. Purchasing Document Types
└Analyzing Special Aspects in Customizing
└Defining Function Authorizations for Buyers

Unit 33. Purchasing
└Creating Document Types in Purchasing
└Using Document Types in Purchasing
└Creating Account Assignment Categories
└Adjusting the Screen Layout of Purchasing Documents
└Controlling the Output of Messages in Purchasing
└Using Condition Technique for Message Determination

 

- SAP Korea 공인 수료증 발급 (80% 이상 수강 시)- SAP Korea 정식 교재가 제공 (비매품) 되며, 수강 신청 (결제 포함) 완료 후 일주일 이내 택배 배송 됩니다.

- 수료기준: 전체 강의의 80%이상을 수강 기간 내에 수강하셔야 SAP 공식 수료증이 발급 됩니다.

- 수료증: 수료한 경우 수강 기간 종료 후 [마이 페이지] - [수강 완료] 메뉴에서 수료증을 출력할 수 있습니다.

 

※ 본 교육과정은 고용보험 환급 교육 과정이 아닙니다.

※ 교육 비에는 인증시험 비용이 포함되어 있지 않습니다.

 

※ 본 교육 수료 후에는 [C_TSCM52] SAP Certified Application Associate - Procurement with SAP ERP 6.0 인증시험 응시 자격이 주어집니다.인증시험은 글로벌 정책에 따라 Retirement될 수 있으니, 가능하면 교육 수료 후 빠른 시일 내에 응시하시기 바랍니다.인증시험은 각자 원하는 날짜에 신청하여 응시하시면 되며, 시험일 2주 전까지 신청 및 결제를 완료하셔야 합니다.

인증시험 자세히보기

 


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